سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوچینگ

مربیگری یا  کوچینگ چیست؟
مربیگری یک رابطه حرفه ای است که به افراد کمک می کند تا نتایج خارق العاده ای را در زندگی ، مشاغل ، مشاغل یا سازمان های خود به وجود آورند و به آنها کمک کند تا شکاف بین مکان فعلی و مکان مورد نظر خود را افزایش دهند. مربیان با مشتریان خود شریک زندگی می کنند تا زندگی مورد نظر خود را طراحی کنند ، درخشش و منابع خود را از مشتری خود بیرون بیاورند تا بتوانند به برتری برسند و زندگی هدفمند و خارق العاده ای ایجاد کنند. مربیگری با ایجاد شفافیت ، مشتری را به سمت عمل سوق می دهد و با ایجاد تمرکز و آگاهی بیشتر از همه امکاناتی که برای ایجاد زندگی های برآورده وجود دارد ، پیشرفت آنها را تسریع می کند.
پاتریک ویلیامز ، بنیانگذار ILCT ، مربیگری را اینگونه توصیف کرد
"یک رابطه انسانی و قدرتمند که مربیان آموزش دیده به افراد کمک می کنند تا آینده خود را طراحی کنند نه اینکه به آنها در گذشته خود کمک کند. . . مربیان به مشتریان در ایجاد چشم اندازها و اهداف برای کلیه جنبه های زندگی خود و در ایجاد استراتژی های متعدد برای پشتیبانی از دستیابی به آن اهداف کمک می کنند. مربیان درخشش هر مشتری و قدرت شخصی خود را در کشف راه حلهای خاص خود در صورت پشتیبانی ، مسئولیت پذیری و توجه بی قید و شرط و مثبت تشخیص می دهند. "
- درمانگر به عنوان مربی زندگی ، 2007
طبق اعلام فدراسیون بین المللی مربیان
مربیان آموزش کوچینگ به عنوان متخصص زندگی و کار خود مشتری را مورد احترام قرار می دهند و معتقدند هر مشتری خلاق ، مدبر و کاملی است. وظیفه مربیان بر پایه این پایه است:
کشف ، شفاف سازی ، و هماهنگی با مشتری که می خواهد به آن برسد
تشویق خود به خود مشتری
راه حل ها و استراتژی های ایجاد شده توسط مشتری را استخدام کنید
مشتری را مسئول و پاسخگو نگه دارید
این فرایند به مشتریان کمک می کند تا ضمن بهبود مهارت های رهبری و باز کردن پتانسیل های خود ، چشم انداز خود را از کار و زندگی به طور چشمگیری بهبود بخشد.
مفهوم مربیگری از کجا سرچشمه گرفت؟
از نظر تاریخی ، همیشه "مربیان" به نوعی در جامعه وجود داشته اند. این ممکن است کشیش شهر ، شمن ، یک پیر (پدربزرگ ، دایی) یا برخی دیگر از روابط مربی باشد. قبل از تحول در برنامه های آموزش مربیان ، مربیگری اصطلاحی بود که در هنرها (مربیان صوتی ، مربیان درام) ، دو و میدانی و دنیای شرکتها بکار رفته بود. بسیاری از مدیران مشاوران خارج از منزل را به عنوان مربی یا مربی استخدام می کنند تا به آنها نمای بیرونی و بی طرفانه از زندگی کاری خود بدهد و از زندگی شخصی خود نیز کمک کند.
اکنون مربیگری برای کمک به "مربیگری کل زندگی" در بین عموم مردم با ارزش و مناسب است. با توجه به آموزش "رسمی" در دسترس مربیان آینده نگر که از رشته ها و تجربه های مختلفی برخوردار هستند ، عموم مردم اکنون می توانند مربی شخصی را پیدا کنند که به خوبی آموزش دیده باشد تا به آنها در رسیدن به اهداف و خواسته های بزرگ خود در شخصی یا آنها کمک کند. زندگی حرفه ای.
فلسفه مربیگری چیست؟
فلسفه اساسی مربیگری این است که ما انسانها از منابع انرژی ، عقل ، توانایی و نبوغی بی نظیر برخوردار هستیم که انتظار دارند در معرض حرکت قرار بگیرند. ما می توانیم با همکاری با مربی ، زندگی را که می خواهیم سریعتر و آسانتر ایجاد کنیم و به ما در استفاده از این منابع کمک کند تا تغییرات و تحقق پتانسیل های خود را تسهیل کنیم.
بسیاری از نظریه های روانشناختی اولیه (آدلر ، یونگ ، الیس) و نظریه های فعلی مانند روانشناسی مثبت و روشهای درمانی "تمرکز بر راه حل" پیشگویی مربیگری امروزی هستند. به جای آسیب شناسی به عنوان محور اصلی ، این تئوری ها بر تغییر رفتار از طریق افزایش آگاهی و انتخاب برای نتایج مطلوب آینده و راه حل مشکلات فعلی زندگی ، با فرد به عنوان خالق و هنرمند زندگی خود تمرکز می کنند.
تفاوت مربیگری با درمان و سایر حرفه های کمکی چگونه است؟
مربیان حرفه ای اهمیت شناسایی خصوصیات و ملاحظات اخلاقی را می دانند که مربیگری را از مشاوره ، درمان ، مشاوره ، مشاوره یا حتی دوستی و عضویت در گروه متمایز می کند.
در حالی که مربیگری و درمانی برخی از شباهت ها را با یکدیگر دارند ، روان درمانی اغلب بر تأثیر گذشته بر زمان حال ، بر بهبود عملکرد روانشناختی و تسکین درد عاطفی تمرکز دارد. متخصص درمانگر در نظر گرفته می شود ، کسی که در مورد آنچه که برای مشتری مناسب است پاسخ می دهد.
مربیگری بر حال و آینده ، نقاط قوت مشتری ، اهداف زندگی و اهداف متمرکز است ، همکاری با مشتری برای ایجاد امکاناتی برای غنی سازی زندگی آنها. براساس این عقیده که همه افراد کامل ، افراد توانمند هستند ، مربیگری فرض می کند که مشتری متخصص است ، قادر است تعیین کند چه چیزی برای زندگیشان مناسب است و مربی در کنار آنها برای به حداکثر رساندن پتانسیل های شخصی و حرفه ای خود ، برای بستن شکاف ها برای ایجاد زندگی خارق العاده
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت ها ، مقاله بنیانگذار ILCT دکتر پاتریک ویلیامز Borderline: آشنایی با رابطه بین درمان و مربیگری را بارگیری کنید.
چرا صنعت چنین رشد رکوردی را تجربه کرده است؟
ما در شرایطی هستیم که زمینه و تمرین مربیگری هم رو به رشد است و هم تکامل می یابد. تقاضای مربیگری در شرایطی به وجود آمد که مدیران استرس زا شروع به جستجوی کمک در کنار آمدن با زندگی حرفه ای و شخصی خود کردند. علاوه بر این ، هنگامی که شرکت ها شروع به کاهش و بیرون زدگی کردند و بومرهای کودک شروع به چرخش 50 کردند ، مربیانی برای سهولت در انتقال آسیب زا و کمک به افراد برای بازگشت در مسیر کار استخدام شدند. از آن زمان به بعد حرفه مربیگری رشد و گسترش پیدا کرده است. چرا؟ کاملاً ساده است ، زیرا کار می کند!
در یک مطالعه جهانی مربیگری مشتری سال 2014 که به نمایندگی از فدراسیون بین المللی مربیان انجام شد ، مشخص شد افرادی که مربیگری دریافت کرده اند
80? شاهد افزایش اعتماد به نفس بودند
73? روابط بهبود یافته را مشاهده کردند
72? مهارتهای ارتباطی بهبود یافته را مشاهده کردند
70? شاهد بهبود کار بودند
61? شاهد بهبود مدیریت تجاری بودند
57? شاهد بهبود مدیریت زمان بودند
51? عملکرد تیم بهبود یافته بودند
و از نظرسنجی ها ، 99? اظهار داشتند که "تا حدودی یا کاملاً از تجربه مربیگری خود راضی بودند" و 96? گفتند که این کار را دوباره انجام می دهند.