سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اختلال افسردگی چیست

اختلال عاطفی فصلی چیست؟

اختلال عاطفی فصلی * نوعی افسردگی است که به عنوان SAD ، افسردگی فصلی یا افسردگی در زمستان نیز شناخته می شود. افراد مبتلا به SAD تغییرات خلقی و علائمی شبیه به افسردگی را تجربه می کنند . این علائم معمولاً در ماه های پاییز و زمستان رخ می دهد که کمتر از نور خورشید وجود دارد و معمولاً با رسیدن بهار بهبود می یابد. ماه های سخت برای افراد مبتلا به SAD در ایالات متحده ، ژانویه و فوریه است. در حالی که بسیار کمتر رایج است ، برخی افراد SAD را در تابستان تجربه می کنند.

 

SAD چیزی بیش از "بلوزهای زمستانی" نیست. این علائم می تواند ناراحت کننده و پرتلاطم باشد و در عملکرد روزانه اختلال ایجاد کند. با این حال ، می توان آن را درمان کرد. حدود 5 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده SAD را تجربه می کنند و به طور معمول حدود 40 درصد سال طول می کشد. این بیماری در بین زنان بیشتر از آقایان است.

 

SAD به عدم تعادل بیوشیمیایی در مغز مرتبط با ساعات کوتاه روز و درمان افسردگی تابش نور خورشید در زمستان مرتبط است. با تغییر فصل ها ، افراد تغییر ساعت داخلی بیولوژیکی یا ریتم شبانه روزی خود را تجربه می کنند که می تواند باعث شود آنها با برنامه روزانه خود از مرحله خارج نشوند. SAD در افرادی که به دور از خط استوا زندگی می کنند شایع تر است و در زمستان ساعات کمتری در روز وجود دارد.

 

علائم و تشخیص

علائم شایع SAD شامل خستگی ، حتی با خواب زیاد و افزایش وزن همراه با پرخوری و هوس کربوهیدرات است. علائم SAD از خفیف تا شدید متفاوت است و می تواند شامل بسیاری از علائم مشابه افسردگی اساسی باشد ، مانند:

 

احساس غم یا احساس افسردگی

مشخص شده اند از دست دادن علاقه و لذت در فعالیت های بار لذت می برد

تغییرات در اشتها؛ معمولاً کربوهیدرات های بیشتری میل می کنند

تغییر در خواب؛ معمولاً خیلی زیاد می خوابید

از دست دادن انرژی یا افزایش خستگی علی رغم افزایش ساعت خواب

افزایش فعالیت بیقراری (به عنوان مثال ، شستشوی دست یا قدم زدن) یا کندی حرکات و گفتار

احساس بی ارزشی یا گناه

در تمرکز یا تصمیم گیری مشکل دارید

افکار مرگ یا خودکشی یا اقدام به خودکشی

SAD ممکن است در هر سنی شروع شود ، اما به طور معمول از زمانی شروع می شود که فرد بین 18 تا 30 سال باشد.

 

رفتار

SAD به روشهای مختلفی قابل درمان است ، از جمله روشهای درمانی سبک ، داروهای ضد افسردگی ، صحبت درمانی یا ترکیبی از این موارد. در حالی که علائم با تغییر فصل به خودی خود بهبود می یابد ، اما با درمان سریعتر علائم بهبود می یابد.

https://www.janblaghy.ir/%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%a7%d9%81%d8%b3%d8%b1%d8%af%da%af%db%8c/