سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوچینگ چیست؟

کوچینگ حرفه ای چیست؟

ICF کوچینگ را به عنوان مشارکت با مشتری در یک فرایند فکر و خلاق تعریف می کند و به آنها الهام می بخشد تا از پتانسیل شخصی و حرفه ای خود استفاده کنند. مربیان به عنوان متخصص زندگی و کار خود مشتری را مورد احترام قرار می دهند و معتقدند هر مشتری خلاق ، مدبر و کاملی است.
تصویر
وظیفه مربیان بر پایه این پایه است:
 کشف ، شفاف سازی ، و هماهنگی با مشتری که می خواهد به آن برسد
 تشویق خود به خود مشتری
راه حل ها و استراتژی های ایجاد شده توسط مشتری را استخدام کنید
 مشتری را مسئول و پاسخگو نگه دارید
فرایند کوچینگ به مشتریان کمک می کند تا ضمن بهبود مهارت های رهبری و باز کردن ظرفیت های خود ، چشم انداز خود را از کار و زندگی به طور چشمگیری بهبود بخشند.
چه چیزی باعث رشد شگرف در صنعت کوچینگ شده است؟
کوچینگ به دلایل زیادی از جمله دلایل قابل توجهی رشد کرده است:
تغییرات سریع در محیط تجارت خارجی روی می دهد.
کوچک سازی ، تغییر ساختار ، ادغام و سایر تغییرات سازمانی به طور اساسی "قرارداد کار سنتی" را تغییر داده است. "شرکت ها دیگر نمی توانند با استفاده از رویکردهای سنتی مدیریت ، به نتیجه برسند.
با افزایش کمبود کارمندان با استعداد در صنایع خاص ، شرکت ها باید متعهد به سرمایه گذاری در توسعه افراد شوند.
به دلیل افزایش تقاضا برای نتایج رقابتی ، اختلاف بین آنچه که مدیران برای انجام آن آموزش دیده بودند و آنچه در حال حاضر شغلشان به آنها نیاز دارد ، در حال افزایش است.
مردم با عدم امنیت شغلی و افزایش فشار در محل کار برای انجام در سطوح بالاتر از گذشته مبارزه می کنند.
شرکتها برای دستیابی به اهداف استراتژیک تجارت و حفظ سطح بالایی از رضایت مشتری باید محیط کار فراگیر و مشارکتی را توسعه دهند.
افرادی که نتایج عالی کوچینگ را تجربه کرده اند ، با افراد بیشتری در مورد آن صحبت می کنند.
امروزه مردم برای تصدی مسئولیت زندگی خود بازتر هستند. کوچینگ به آنها کمک می کند دقیقاً همین کار را انجام دهند.
مزیت استفاده از کوچینگ
کسانی که کوچینگ را انجام می دهند می توانند انتظار بهبود چشمگیر در بهره وری و افراد مثبت داشته باشند.
بهره وری بیشتر
کوچینگ حرفه ای پتانسیل را به حداکثر می رساند و بنابراین ، منبع پنهان بهره وری را باز می کند.
افراد مثبت
ایجاد اعتماد به نفس کارکنان در مواجهه با چالش ها در برآورده کردن خواسته های سازمانی بسیار مهم است.
درباره ICF
1995: توماس لئونارد با حمایت از دیگران ، فدراسیون بین المللی مربیان (ICF) در ایالات متحده را به منظور داشتن فضایی در اختیار همه مربیان برای حمایت از یکدیگر و کمک به رشد حرفه ای می یابد.
اعضای ICF در زمینه های مختلف کوچینگ ، از جمله کوچینگ اجرایی ، کوچینگ زندگی ، کوچینگ رهبری ، کوچینگ روابط ، کوچینگ شغلی و سایر زمینه های مربیگری ماهر ، تخصص دارند.
ICF ، بزرگترین سازمان مربیگری جهان ، در هدف اصلی خود موفق است: پیشرفت حرفه مربیگری. طبق مطالعه کوچینگ ICF 2012Global ، تقریبا 47،500 مربی حرفه ای اکنون در سراسر جهان مشغول به کار هستند (درآمد سالانه تجمعی نزدیک به 2 میلیارد دلار) در مقایسه با 2،100 مربی حرفه ای در سال 1999.
در همین گزارش مشخص شد مربیان بیشتری بیش از کاهش در هزینه ، ساعت ، مشتری و درآمدی در طی 12 ماه گذشته افزایش داده اند. به طور کلی ، شاخص های روند به حرفه ای در حال رشد اشاره دارند ، که همچنین با اضافه کردن 2000 عضو جدید در سال نشان می دهد.
چگونه آموزش کوچینگ با سایر حرفه های خدماتی متمایز است؟
مربیگری حرفه ای بر تعیین اهداف ، ایجاد نتایج و مدیریت تغییرات شخصی تمرکز دارد. گاهی اوقات درک این مربیگری با تمایز آن از سایر حرفه های پشتیبانی شخصی یا سازمانی مفید است.
درمانی: درمانی با ترمیم درد ، اختلال در عملکرد و درگیری در یک فرد یا روابط انجام می شود. تمرکز اغلب بر روی حل مشکلات ناشی از گذشته است که عملکرد عاطفی فرد را در زمان حال مختل می کند ، عملکرد کلی روانشناختی را بهبود می بخشد و با روش های سالم تر احساسی برخورد با زمان حال را برطرف می کند. از طرف دیگر مربیگری ، از رشد شخصی و حرفه ای مبتنی بر تغییر خودسرانه در دستیابی به نتایج عملی خاص ، پشتیبانی می کند. این نتایج با موفقیت شخصی یا حرفه ای مرتبط است. مربیگری در آینده متمرکز است. در حالی که احساسات / احساسات مثبت ممکن است نتیجه طبیعی مربیگری باشد ، تمرکز اصلی بر ایجاد استراتژیهای عملی برای دستیابی به اهداف خاص در کار یا زندگی شخصی است. تأکیدات در یک رابطه مربیگری بر روی عمل ، پاسخگویی و پیگیری است.
مشاوره: افراد یا سازمانها مشاوره را برای تخصص خود حفظ می کنند. در حالی که رویکردهای مشاوره بسیار متفاوت است ، فرض بر این است که مشاور مشکلات را تشخیص داده و راه حل ها را تجویز و بعضاً اجرا می کند. با توجه به مربیگری ، فرض بر این است که افراد یا تیمها قادر به تولید راه حلهای خاص خود هستند و مربی رویکردهای پشتیبان ، اکتشاف محور و چارچوبها را ارائه می دهد.
مربی متخصص است که بر اساس تجربه شخصی خود خرد و راهنمایی را ارائه می دهد. مربیگری ممکن است شامل مشاوره ، مشاوره و مربیگری باشد. فرایند مربیگری شامل مشاوره یا مشاوره نمی شود و در عوض بر افراد یا گروههایی تعیین می شود و به اهداف خود می رسند.
آموزش: برنامه های آموزشی مبتنی بر اهدافی است که توسط مربی یا مربی تعیین شده است. اگرچه در روند مربیگری اهداف مشخص می شود ، آنها توسط فرد یا تیم مربیگری تعیین می شوند ، با راهنمایی های مربی ارائه می شود. آموزش همچنین یک مسیر یادگیری خطی را همزمان می کند که همزمان با یک برنامه درسی مستقر است. مربیگری بدون برنامه درسی مشخص خطی کمتر است.
توسعه ورزشی: اگرچه غالباً از استعاره های ورزشی استفاده می شود ، اما مربیگری حرفه ای با مربیگری ورزشی متفاوت است. مربی ورزشکار اغلب به عنوان یک متخصص دیده می شود که بر اساس تجربه و دانش بیشتر خود ، رفتار افراد یا تیم ها را راهنمایی و راهنمایی می کند. مربیان حرفه ای این خصوصیات را دارند ، اما تجربه و دانش آنها از فرد یا تیم جهت را مشخص می کند. علاوه بر این ، مربیگری حرفه ای ، بر خلاف پیشرفت ورزشی ، بر رفتارهایی که به صورت ضعیف یا نادرست اجرا می شوند ، تمرکز نمی کند. در عوض ، تمرکز بر شناسایی فرصت برای توسعه مبتنی بر نقاط قوت و توانایی های فردی است.