سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغییر باور و قانون باورها

فکر جدید تغییر باورها، قانون جذب این عقیده است که با تمرکز بر افکار مثبت یا افکار منفی ، افراد می توانند تجربیات مثبت یا منفی را به زندگی خود وارد کنند 1 ، 2. این عقیده مبتنی بر این عقیده است که مردم و افکار آنها هر دو "انرژی خالص" هستند و این که از طریق فرآیند "انرژی انرژی مشابهی را جذب می کند" فرد می تواند سلامت ، ثروت و روابط شخصی خود را بهبود ببخشد.

قانون جذب یکی از محبوب ترین "قوانین جهانی" عرفا 3 است. طرفداران این عقیده عموماً تکنیکهای نوآوری شناختی را با تأییدهای خلاقانه قانون جذب و  و تجسمها ترکیب می کنند تا افکار محدود کننده یا خود تخریبی ("منفی") را با افکار خودمختار و سازگارتر جایگزین کنند ("مثبت"). یکی از عناصر اصلی این تفکر ، تغییر مؤثر الگوهای تفکر منفی شما با "احساس" (از طریق تجسم خلاق) است که تغییرات مورد نظر قبلاً رخ داده است. قرار است این ترکیب از تفکر مثبت و احساسات با طنین انداز شدن با قانون پیشنهادی انرژی "تجارب و فرصت های مثبت" را جذب کند.

باور چیست؟ 

قانون جذب هیچ پایه علمی 5 ندارد و بخشی از شبه علوم 6 است. شماری از محققان از سوء استفاده از مفاهیم علمی توسط مروجان 7 ، 8 ، 9 انتقاد کرده اند.


خلاصه
1 تاریخچه
2 توضیحات
3 مبانی فلسفی و دینی
4 بررسی
5 هوادار برجسته
5.1 مقالات مرتبط
6 یادداشت و منابع
تاریخ
جنبش فکر جدید (ریشه های قانونی جذب) از آموزه های فینیاس کیمبی در اوایل قرن نوزدهم گرفته شده است. در اوایل زندگی ، کیمبی به بیماری سل مبتلا شد. متأسفانه درمان دارویی مؤثر نبود و او با سفر به اسب خود به زادگاه خود لبنان  ، در نیوهمپشایر سفر کرد. وی سپس سلامتی خود را بازیابی و بهبود می یابد ، رویدادی که او را به مطالعه "تأثیر روح بر بدن" سوق می دهد. اگرچه او هرگز از کلمات "قانون جذب" استفاده نکرد ، باور اما وی در بیانیه ای مفهوم را در حوزه سلامت توضیح داد:

وی گفت: "این بیماری در ذهن است ، زیرا بدن فقط خانه ای است که به آن پناه می برد ، و ما آن را به عنوان مال خود ارزیابی می کنیم. بنابراین ، اگر ذهن شما توسط یک دشمن نامرئی از طریق اعتقاد فریب خورده است ، می توانید آن را به عنوان یک بیماری ، آگاهانه یا غیر از خود بروز دهید. با تئوری یا حقیقت من با دشمن شما در تماس هستم و سلامتی و خوشبختی شما را بازیابی می کنم. من این کار را تا حدی ذهنی و جزئی انجام می دهم تا اینکه تصورات بد را تصحیح کنم و حقیقت را برقرار کنم ، و حقیقت چاره است. "

در سال 1877 ، اصطلاح "قانون جذب" برای اولین بار در کتابی که توسط "الهه بلاواتسکی" روس ، روسای روسی نوشته شده بود ، در یک متن با اشاره به قدرت جذابیت موجود بین عناصر ذهن 11 ظاهر شد. (کتاب رونمایی شده وی از داعش به اسرار باستانی نظریه باستان 12 ، 13 می پردازد.)

اما کسی که در ابتدا فا را به عنوان یک اصل کلی بیان کرد ، پنتیس ملفورد بود. تکنیک تغییر باورها ملفورد ، چهره اصلی توسعه تأملات در مورد اندیشه جدید ، به طور مفصل به قانون جذب می پردازد ، برای مثال ، در مقاله خود "قانون موفقیت" 14 ، که در سال 1886-1886 منتشر شده است. در این مورد ، ملففورد توسط نویسندگان دیگر درباره اندیشه جدید مانند هنری دو بوئیس (شروع با تصویر خود از خدا در مرد 15 ، 1892) و رالف والدو تری (شروع با اولین کتاب خود ، "این که همه به دنبال 16 می شود) دنبال شد. 1896). برای این نویسندگان ، قانون جذب نه تنها به سلامتی ، بلکه به تمام جنبه های زندگی 17 ، 18 مربوط می شود.

در قرن 20 میلادی با کتابهای زیادی که در این زمینه نوشته شده است ، علاقه زیادی به این موضوع پیدا کرد ، از جمله دو بزرگترین پرفروش ترین زمان همه: فکر کنید و رشد کنید ثروتمند (1937) توسط ناپلئون هیل و شما می توانید زندگی خود را بهبود بخشید (1984) توسط لوئیز هی

حتی اگر جنبش عصر نو دارای ایده های جدید بسیاری از جمله قانون جذب باشد ، قانون جذب در نوع خود یک مفهوم جدید است 19.

در سال 2006 ، مفهوم قانون جذب با انتشار فیلم "راز (فیلم ، 2006) (en)" که در سال 2007 به کتابی با همین عنوان منتقل شد ، مواجهه چشمگیری پیدا کرد. این فیلم و کتاب دریافت شد. پوشش گسترده رسانه ای 20 ، 21. کتاب Rhonda Byrne همچنین الهام بخش ساخت یک فیلم داستانی بر اساس راز ، با کیتی هولمز 22 ساله است.

 

 

منبع:

 

https://www.janblaghy.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7-%d8%8c-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/